µAFS světlomety s LED

Nové automobilové osvětlení posouvá bezpečnost na silnici na novou úroveň

Světlomety Smart Pixel

Jaký je směr silnice, jak rychle jede auto, je provoz v protisměru a jaká je vzdálenost mezi vozem a ostatními auty? V tříletém výzkumném projektu byly vyvinuty chytré světlomety s vysokým rozlišením, které nepřetržitě analyzují povětrnostní podmínky a okolí vozu. To umožňuje posunutí adaptivních čelních světel do nové dimenze.

Jako hlavní představitel a člen výzkumné aliance OSRAM úspěšně dokončil vývoj základu pro inteligentní světlomety s LED s vysokým rozlišením. Prototyp byl vyvinut ve spolupráci s projektovými partnery Daimler, Fraunhofer, Hella a Infineon. Byl spolufinancován německým federálním ministerstvem školství a výzkumu (BMBF).

Individuálně přizpůsobitelné inteligentní světlomety pro optimální světelné podmínky

Oba světlomety obsahují tři zdroje světla s LED a každý obsahuje 1024 individuálně ovládaných bodů (pixelů). To znamená, že se světlomety mohou velmi přesně adaptovat na dopravní situaci pro zajištění optimálních světelných podmínek bez oslnění ostatních řidičů.

Světla se mohou adaptovat, aby osvětlila každou zatáčku a nezbyly žádné neosvětlené plochy. Navíc díky pomoci senzorů vozidla může být analyzováno okolí pro osvětlení protijedoucích řidičů. To umožňuje řidiči vidět jasněji tato vozidla. Současně světelný kužel nesvítí protijedoucím řidičům do tváře a oni tak nejsou oslněni. Výsledkem je, že mimo město nemusí být tato světla ztlumena.

Stejná velikost světlometů, větší rozlišení

V současné generaci adaptivních světlometů dostupných na trhu, se instalují LED vedle sebe a nad sebe. Pro jejich zapínání a vypínání jsou potřeba další elektronické komponenty.

Počet segmentů je limitován velikostí prostoru ve světlometech. Díky novému přístupu a integraci aktivace LED přímo na čip je výsledkem mnohem větší rozlišení za současného udržení prostorových požadavků. LED modul obsahuje elektrické a tepelné rozhraní, které lze přímo napojit k elektronice vozidla.

Výhody inovací

Při vysokých rychlostech se dosvit světel automaticky zvýší. V městském provozu se naopak světlo rozšíří, a zvyšuje tak bezpečnost. Navíc budou lépe osvětleny chodníky a plochy mimo silnici. Tyto funkce jsou řízeny zcela elektronicky bez jakýchkoli mechanických pohonů. Díky neoslňujícím dálkovým světlům má vždy řidič v noci to nejlepší osvětlení bez jakýchkoli negativních vlivů na ostatní řidiče. Pro motoristy je to zřejmý přínos z hlediska obezřetnosti a významný příspěvek ke snížení rizika nehody při jízdě v noci.

Tisková zpráva: Nové automobilové osvětlení posouvá bezpečnost na silnici na novou úroveň
 

ZJISTĚTE VÍC

Celkový přehled: µAFS

Stefan Grötsch, inženýr v OSRAM Opto Semiconductors, vypráví o tom, jak se chytrá myšlenka stala realitou.

Zjistěte zde