Laserová světla pro světlomety

Poslední trendy v osvětlení automobilů

Laserové světlo v BMW i8

Laserové světlo je absolutní novinkou v automobilovém osvětlení a dalším velkým krokem vpřed od zavedení technologie halogenových, xenonových světlometů a světlometů s LED. Tento trend osvětlení otevírá zcela nové obzory v oblasti designu a výkonnosti světlometů.

V budoucnosti budou světlomety navrhovány mnohem menší a účinější díky laserovým světlům.

Laserové diody jsou obzvláště působivé díky své malé velikosti: Jedna laserová dioda generuje téměř bodový světelný tok na několika tisícinách milimetru.

Jas je již dnes téměř čtyřnásobný než jas u LED. To znamená, že světlomety v budoucnosti mohou být dokonce menší, a to bez snížení intenzity světla.

Prvořadým přínosem pro řidiče je to, že tyto světlomety budou mít nejdelší dosah oproti těm poskytovaným jakoukoli současnou technologií světlometů. Řidič tím získá lepší viditelnost, z čehož vyplývá zvýšená bezpečnost silničního provozu.

Otázky a odpovědi o laserových světlech

BMW i8, Audi R8 LMX a nové BMW řady 7: první sériově vyráběná vozidla s laserovým dálkovým světlem

BMW i8 a Audi R8 LMX byly uvedeny na trh téměř současně jako první sériově vyráběná vozidla s laserovými světlomety. V roce 2015 následovala nová řada BMW 7. Společnost OSRAM zde byla intenzivně zapojena jako systémový partner: Laserové dálkové světlo je založeno na výsledcích vývoje speciálního osvětlení společnosti OSRAM. Výsledkem této laserové technologie je to, že dálkové světlo těchto vozidel má dosah až 600 metrů – tedy dvojnásobek vzdálenosti nynějších standardních světlometů s LED.

Video: OSRAM Herbrechtingen: výroba inovativních řešení osvětlení automobilů