Laserové technologie OSRAM jsou v dalším prémiovém voze!

Laserové světlo v BMW 7

Po BMW i8 byla použita laserová technologie OSRAM do předních světlometů nových BMW řady 7. Laserový modul se třemi vysoce výkonnými diodami je založen na vývoji výzkumných laboratoří OSRAM Opto Semiconductor v Regensburgu. Byl přidán zesilovač laseru k vytvoření nejdelší dosahu dálkových světel v současnosti: až 600 metrů.

Podrobnosti:

Kategorie: Automobilový, Osvětlení zadní části vozu
Technology: Laser
Rok: 2017




Laserový modul společnosti OSRAM byl zabudován do prvního celosvětově vyráběného automobilu s laserovými světlomety

Výkonný ředitel společnosti OSRAM Hans-Joachim Schwabe uvedl: „Jakožto jednička v oblasti LED a laserové technologie využíváme laserové světlo i jako další krok v oblasti automobilového osvětlení, což opět ukazuje naše zkušenosti s osvětlovacími systémy.“

OSRAM již hrál klíčovou roli jako partner vývoje laserových světel pro přední světlomety BMW i8. Bylo představeno v roce 2014 jako první produkční vůz na světě s laserovými světlomety. Stejný laserový modul je v novém BMW řady 7.

Laserová světla – další krok v automobilovém osvětlení

Velkou výhodou laserových diod je jejich malá velikost: mohou vytvářet velké množství světla na malém prostoru. Laserová dioda generuje téměř bodový světelný tok na několika mikronech – čočky mohou tedy být velmi malé. Extrémně vysoká intenzita světla taktéž umožňuje daleký dosvit. Takto budou navrhovány světlomety v budoucnu – menší než v současnosti a bez obětování světelného výkonu. Kombinace designu a funkčnosti zajišťuje vysoký potenciál laserových světel pro automobilové osvětlení v budoucnu.

Fakta o laserových světlech v automobilech:

  • První celosvětově vyráběný automobil s laserovými světlomety v roce 2014
  • Dosvit světla až 600 m
  • Velmi malá velikost laserových diod ve srovnání s ostatními řešeními osvětlení
  • Vysoká intenzita světla